Facebook Reklamları

Facebook Reklamları

Ürün ya da hizmetinizle ilgilenen insanların bilgilerini hızlıca toplayacağınız kanallardan biri de Facebook ve Instagram’daki potansiyel müşteri reklamlarıdır. Bu reklamlar görsel, video veya döngü kullanılarak sunulur ve bireyler etkileşime geçtiğinde bunları potansiyel müşteri formu takip eder.

/img/page/itibar/4.png

FACEBOOK REKLAMLARI

Facebook Türkiyede ve dünyada, insanların internet üzerinde en çok zaman geçirdikleri sosyal platformdur. Yalnızca genç nüfusa hitap etmeyen Facebook, internete ve teknolojiye ilgi duyan kariyer sahibi insanların da ilgi alanına giriyor. Sosyal ağ üzerinden yayılan reklamınız bu şekilde dilden dile daha kolay ulaşabilir. Bu sayede reklamınız bir kez gösterildikten sonra birden fazla potansiyel müşteriye ulaşmanız mümkündür. Bu, sosyal medyada yapılan reklamların en büyük artısıdır.

Hedef kitlenize ulaşan en kolay yollarından biri de Facebook’tur. Reklamlarınızı ülkeye, şehre, cinsiyete, yaşa, anahtar sözcüğü, medeni durumuna, eğitim durumuna, iş ünvanına göre hedefleyerek istediğiniz kitleye kolayca ulaşabilirsiniz. Bu yolla bütçenizi de ürününüzle en çok ilgilenen kitle için değerlendirmiş olursunuz.

/img/page/fb/reklam.jpg
/img/page/facebook_seo.png

Video

Video özelliği ile ürününüzün özelliklerini tam olarak sergileyebilir, insanların dikkatini kolayca çekebilirsiniz.

Görsel

İnsanları yönlendirmek istediğiniz internet siteleri ve uygulamalar için yüksek kaliteli görseller kullanılabilir.

Slayt Gösterisi

Video reklamları olarak yayınlayacağınız hikayenizi Reklam Yöneticisi’nde slayt gösterileri olarak oluşturabilirsiniz. Hikayeniz bu şekilde hareket, ses ve metin bileşenleri ile daha da etkileyici hale gelir.

Potansiyel Müşteriler Bulma Reklamları

Ürün ya da hizmetinizle ilgilenen insanların bilgilerini hızlıca toplayacağınız kanallardan biri de Facebook ve Instagram’daki potansiyel müşteri reklamlarıdır. Bu reklamlar görsel, video veya döngü kullanılarak sunulur ve bireyler etkileşime geçtiğinde bunları potansiyel müşteri formu takip eder.

/img/page/fb/video.jpeg
/img/page/fb/teklif.jpg

Teklifler

Facebook’ta paylaşabileceğiniz indirimler teklifler başlığında toplanır. Teklif reklamı görsel, video veya döngü olarak tasarlanabilir.

Gönderi Etkileşimi

Sayfa gönderilerinizi daha fazla beğenme, yorum, paylaşım ve fotoğraf görüntülemesi elde etmek üzere ön plana çıkarabilirsiniz.

Etkinlik Yanıtları

Etkinliğinizin bilinirlik kapasitesini artırmak ve ürününüz hakkında daha fazla yanıt almak için etkinlik yanıtı reklamlarını kullanabilir, reklamlarınızı görsel veya video olarak tasarlayabilirsiniz.

Sayfa Beğenmeleri

Reklamların kullanıcılar tarafından beğenilmeleri için sayfa beğenmelerini kullanabilirsiniz.

Facebook üzerinde reklam verirken, reklamlarınızı görmesini istediğiniz kişileri, reklam hedef kitlenize göre özelleştirerek seçebilirsiniz. Örnek olarak; talep ederseniz sadece 18-22 yaş arası gençlerin görmesini istediğiniz bir reklam kampanyası düzenleyebilirsiniz.

İnka Tescil, Facebook reklamları konusunda profesyonel anlamda hizmet veren sektörün önde gelen firmadan biridir. Facebook, Google, ADNet, MSN ve bir çok arama motorlarında reklamcilik sağlayan bir çok firmanın internet danışmanlığını yapan firmamız, sizlerinde bu konudaki reklam ihtiyaçlarına yön vermekten memnuniyet duyar.

/img/page/fb/begenme.png
/img/page/facebook_seo.png

Sayfa Analiz

Facebook birçok e-ticaret sitesi için en çok kullanılan reklam mecralarından bir tanesidir. Sunduğu ve sürekli test ettiği farklı reklam modelleri ile Facebook üzerinden alınan ücretli trafikler sürekli artış gösteriyor. Facebook reklamları kimi sektörler için bulunmaz nimetken kimileri içinse bilinmez bir alan olmaya devam ediyor. Biz de Facebook reklamlarının performanslarını daha iyi ölçebilmek adına oldukça detaylı veriler içeren bir özel raporlar hazırlıyoruz. ayrıca Facebook Ads üzerinden elde edilen gösterim ve tıklama sayısı, tık başı maliyet, tıklama oranı, toplam maliyet, işlem sayısı, ortalama sipariş değeri, e-ticaret dönüşüm oranlarını ve gelir gibi metrikleri görebilirsiniz.

/img/page/facebook_seo.png

Hesap Opt.

Facebook'la Marketing API üzerinde çalışarak E-ticaret şirketlerinin hedefleme ve yeniden hedefleme gibi ürünün satışına yönelik reklamlarında çoklu kampanya üreterek en iyi geri dönüş ölçümlenebiliyor. Çoklu kampanya bireyselde de oluşturabilmesine karşın e-ticaret şirketleriyle yaptığımız entegrasyonla insan kaynağını minimuma indirirek hız ve tasarruf sağlıyoruz ayrıca markanızı ya da e-ticaret sitenizi sürekli kontrol altında tutarak facebook hesabınızı ayrı ayrı optimize ediyoruz.

/img/page/facebook_seo.png

Raporlama

İnka Tecil olarak Facebook Analizi hizmetimiz ile markanızın Facebook'taki varlığını analiz ediyor ve raporluyoruz. Bu raporlar eşliğinde ise markanızın gelecekteki planları şekillendirirken, geçmişte yapılan doğru ve yanlış aksiyonları da değerlendiriyoruz. Bu bilgiler eşliğinde markanızın Facebook'ta hangi aksiyonları almasının daha faydalı olacağını planlıyor, böylelikle de daha güçlü bir sosyal medya hesabına sahip olmanızı sağlıyoruz.

İlgili Haberler

SEO Uyumlu Makale Nasıl Yazılır?

SEO Uyumlu Makale Nasıl Yazılır?

Seo Uyumlu Makale Nasıl Yazılır?

Seo uyumlu makale yazmanın uygulanabilir çok kolay kuralları vardır, bu kurallara ne kadar fazla uyulursa arama motorları makalenizi o kadar fazla önemsemektedir. Unutulmamalıdır ki, seo uyumlu makale yazılırken arama motorlarında bulunabilmesinin önemli olduğu kadar, makalenizin kullanıcılarına sağladığı faydada çok önemlidir. Faydalı bir içerik okuyucularınızın dikkatini çeker ise okunulmaya devam edecektir ve okuyucunuzun sitede kalma süresini uzatacaktır. Bu sayede içeriğiniz arama motorları tarafından daha değerli kabul edilecektir ve sizi rakip içeriklerin üstüne çıkartacaktır.

Seo Uyumlu Makale Yazılırken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Meta Data Bölümü;

Meta Data Bölümü arama motorlarının içeriğinizi daha iyi anlaması için düzenlenebilir ilgili açıklama ve anahtar kelimeleri barındıran bir yapıdır.

İçerik Başlığı

• Oluşturacağınız başlık anahtar kelimenin tamamını veya bir kısmını içermelidir.

• Başlığınız en fazla 66 karakterden oluşmalıdır.

• Başlık en az 3 kelimeden oluşmalıdır.

URL Kısmı

İçeriğinizin URL’si anahtar kelimeyi içermeli ve olabildiğince kısa olmalıdır.

Açıklama Bölümü

Anahtar kelimeniz açıklama bölümünde en az bir kere geçmelidir.

Açıklama kısmı en fazla 160 karakterden oluşmalıdır.

Açıklama kısmı mümkünse anahtar kelime ile başlamalıdır.

Makale içi Başlık

Anahtar kelimelerinizin önem sırasına göre makale başlıkları ve alt başlıkları H1,H2,H3 olarak içeriğe eklenmelidir.

Makale Kısmı

Makalenin ilk paragrafında anahtar kelimeniz olmalıdır.

Özgün görseller kullanılmalı ve görselinizin en az bir tanesinin “alt” tagında anahtar kelime bulunmalıdır.

İmla kurallarına ve yazım hatalarına dikkat edilmelidir.

Aynı içerikler tekrarlanmaktan kaçınılmalıdır.

İçerik en az 300 kelime olmalıdır.

İçerikteki anahtar kelime oranı 3.0 – 5.0 % arası olmalıdır. (100 * Makalede geçen "Seo uyumlu makale" kelime sayısı / Makaledeki toplam kelime sayısı)

İçerikte anahtar kelimelere bağlı bir giriş ve bir çıkış linki olmalıdır

Anahtar kelimeniz içeriğinizin son paragrafında bulunmalıdır.

İçerikte bulunan anahtar kelimeniz, kalın, italik ve altı çizgili olarak bulunmalıdır.

Seo Uyumlu Makalede Kaçınmanız Gereken Hatalar;

• İçeriğinizin anlamsız olması, sadece bulunabilirlik için yazılmış bir içerik olması.

• Anahtar kelimenizin 1 den fazla altı çizgili, kalın veya italik olarak kullanılması.

• Başka sitelerden kopyalanmış içeriklerin veya çok kısa bir bölümünün değiştirilip kullanılması.

• Özgün olmayan veya içeriğiniz ile alakasız görsellerin kullanılması.

Google
SEO ve SEM Arasındaki Farklar Nedir ?

SEO ve SEM Arasındaki Farklar Nedir ?

SEO Nedir?

“Search Engine Optimization” yâni Arama Motoru Optimizasyonu anlamına gelir. Google, Yahoo, Yandex gibi arama motorlarında arama yapıldığında, web sitenizin üst sıralarda yer almasını sağlar.

SEM Nedir?

“Search Engine Marketing” yâni Arama Motoru Pazarlamacılığı anlamına gelir. Arama motorları üzerinden ücretli reklam verilmesidir. Şimdi gelin, aralarındaki farklara bakalım…

SEO ve SEM Arasındaki Farklar Nelerdir?

1. Bütçe

SEO’nun SEM’e göre mâliyeti çok daha düşüktür. SEM’in mâliyeti sürekli artış gösterir, durağan değildir. SEO çalışmaları ise, danışmanlık aldığınız firmanın belirlediği bütçe üzerinden yürür.

2. Sonuç Alma Süresi

SEM’in hızı, SEO’ya göre çok daha fazladır. SEM çalışmaları, en fazla 3 iş günü içerisinde etkisini göstermeye başlar. Bir web sitesinin SEO çalışmalarıyla arama motorlarında yükselebilmesi için ise, sektöre ve rekabet ortamına bağlı olarak, 1 ay ile 1 yıl arasında bir süre geçebilmektedir.

3. Doğallık

İnternet kullanıcıları, doğal ile yapay arasında tercih yapmaları gerektiğinde her zaman doğal olanı seçmektedirler. SEO çalışmaları doğaldır. Bu durumda kullanıcılar; reklamlar yerine, arama motorlarında doğal yollarla üst sıraya yükselmiş olan web sitelerini tercih ederler. Bu siteler kullanıcılara güvenilir gelmektedir.

4. İçerik Kalitesi

SEO, kullanıcı faydasına odaklanırken; SEM, ticari hedeflere odaklanır. Dolayısıyla, SEM’e göre hazırlanmış içerikler kullanıcıları tatmin edecek kalitede olmayabilir.

Google
SEO Hataları Nedir ?

SEO Hataları Nedir ?

 

SEO Hataları ve Kaçınılması Gereken Yanlış Teknikler

Bilinçsizce yapılan SEO çalışmaları çoğunlukla hüsran ile sonuçlanır. Site içi ve site dışı bu hatalar birleştiğinde bazen büyük sorunlara yol açabilir. İleri gelen SEO uzmanları tarafından belirlenen ve site sahiplerinin çok sık yaptığı SEO hataları vardır. Bu hatalar bazen görmezden gelinir, fakat düzeltilmemesi kötü sonuçlar doğurur.

Bu nedenle aşağıda bahsedilen yanlış SEO tekniklerini sitenizde uygulayıp uygulamadığınızı bir araştırın. Eğer uygulamış iseniz bir an önce düzeltip web sitesindeki gerekli değişiklikleri yapın. SEO optimizasyonu başarısı için bu önemlidir.


Sıkça Yapılan SEO Hataları

1. Yönlendirme Hataları

Eksik ve yanlış bağlantıları sitenizden bir an önce kaldırmanız gerek. Çünkü hatalı yönlendirmeler büyük bir SEO sorunudur. Yanlış yönlendirmeler kullanıcı deneyimini olumsuz etkiler ve arama motorlarının sitenizi doğru bir şekilde taramasını engeller.

 

2. Site Yavaşlığı

SEO firmaları masaüstü açılış hızına verdiği önemi, aynı şekilde mobil sitelerin açılış hızına da veriyor. Sitenin hızı, hem arama motoru robotları hem de ziyaretçiler açısından oldukça önemli bir konudur. Sitenin hızı en yüksek düzeyde olursa bu kullanıcı memnuniyetini arttırır ve site sıralamasını olumlu yönde etkiler. Hız optimizasyonu için gereksiz eklentilerden kurtulmalı ve resimlerinizi optimize etmelisiniz.

 

3. Zorunlu Tıklanan Reklamlar

Mobil sitelere giren kullanıcı, istediği bilgiye erişmek için önüne koyulan engellerden hoşlanmaz. İçeriği görebilmek için başka sitelere girebilir. Bu da kullanıcı kaybına yol açar. Böylelikle sıralamada gerilersiniz. Zorunlu tıklanan reklamlar yerine kullanıcı dostu reklam modelleri tercih edilmelidir.

 

4. Onay Almayan İçerikler

Mobil sitelerinizde eğer tasarım aşamasında Flash kullanırsanız hem sitenizin indekslenmesi zor olur hem de kullanıcılar görsellerdeki içerikleri okumaya çalışırken zorlanırlar. Modern HTML5 standartlarını kullanarak daha erişilebilir ve SEO dostu içerikler oluşturun.

 

5. 404 Hata Sayfaları

404 sayfası mobil siteler için önemlidir. Hatalı linklerde 404 sayfasının görünmemesi hem Google hem de kullanıcı açısından eksi puan olarak değerlendirilir. Kullanıcı dostu bir 404 hata sayfası oluşturmak, kullanıcıları sitenizde tutmaya yardımcı olabilir.

 

6. Engellenen CSS ve Görsel Resim Dosyaları

Dosya engellemek dizine ekleme sorunu doğurur. Ayrıca kullanıcılar da siteyi terk ederek sıralamanızı düşürebilirler. Arama motorlarının sitenizi tam olarak tarayabilmesi için CSS ve görsel dosyalarınızı engellememelisiniz.

 

inkatescil.com.tr ile Başarılı SEO Hizmetleri

Yukarıda belirtilen SEO hatalarından kaçınmak ve sitenizin arama motorlarında üst sıralarda yer almasını sağlamak için doğru stratejiler ve tekniklerle çalışmak gerekmektedir. inkatescil.com.tr olarak, en güncel ve etkili SEO yöntemlerini kullanarak web sitenizin performansını artırıyoruz.

Uzman ekibimiz, sitenizin hızını optimize eder, yönlendirme hatalarını düzeltir, mobil uyumluluk sağlar ve kullanıcı dostu içerikler oluşturur. inkatescil.com.tr'nin sunduğu SEO hizmetleri ile rakiplerinizin önüne geçin ve dijital dünyada güçlü bir varlık gösterin.

Başarılı bir SEO optimizasyonu için inkatescil.com.tr'yi tercih edin ve web sitenizin potansiyelini maksimuma çıkarın. Sitenizin arama motoru sıralamasını yükseltmek ve daha fazla ziyaretçi çekmek için hemen bizimle iletişime geçin.

 

Google
SEO Analizi Nasıl Yapılır?

SEO Analizi Nasıl Yapılır?

SEO Analizi Nedir?

Web sitenizin kaliteli, arama motoruna uygun ve kullanıcı deneyimi açısından düzgün olmasını istiyorsanız site SEO analizi yapmak kaçınılmazdır. Web sitesinin bu alanlarda daha iyi konumlara gelmesi için belli kriterler ışığında değerlendirme yapılması sürecine SEO analizi denir.

SEO Analizi Nasıl Yapılır ?

Web sitenizin SEO test analizi için belli başlı ücretsiz SEO analizi araçları bulunsa da bu araçlar size başlangıç aşaması düzeyinde bilgi verir.

Standart SEO analizlerinin dışında her web sitesi eşsizdir ve her siteye ayrı, özgün bir Google SEO analiz raporu çıkartılması gerekir. Ayrıntılı SEO analizi raporunun verileri ve bu verilerin işlenmesi farklı olsa da ele alınması gereken önemli başlıklar vardır.

1.Teknik SEO Analizi

Sitenizin olmazsa olmazı ilk olarak performansıdır. Kimse uzun sürede açılan sitelerden veya boş sayfalarla karşılaşmaktan hoşlanmaz. Bu başlıkta web sitenizin performansına ve altyapısına, hatta kodlanmasına kadar inen bir teknik, site SEO analizi süreci yer alır.

Performans Analizi

Google SEO özellikle son zamanlarda web sitelerinin performanslarına ve kullanıcı deneyimine çok önem verdiğini yaptığı son güncellemeler ile belli etmiştir. Şöyle ki ziyaretçilerin %40’ı yüklenmesi 3 saniye ve üzerinde açılan internet sitelerinden hemen çıktığını belirtmiştir. Bu süreçte incelenip analiz edilmesi gerekenler ise, site hızınız, site içerisinde yer alan harici dosyaların durumu, sitenizin bulunduğu sunucu, resim ve fotoğrafların boyutları ve ağırlıkları hatta ve hatta site içerisinde kullanılan yazı fontlarının ağırlıklarına kadar Google sitenizi inceler ve bunlara önem verir.

Erişebilirlik Analizi

Google’ın ve diğer arama motorlarının sitenize her durumda erişmesi beklenemez. Bunun için ona bir yol ve güzergah belirtmeniz gerekir. Google botları sizin ona verdiğiniz izinler ve haritalar doğrultusunda sitenizi tarar ve indexler. Burada devreye robot.txt ve XML site haritanız (sitemap) girer.

Uyumluluk Analizi

İnternetin kullanımın artması, mobil telefon ve tabletlerin gelişmesiyle beraber web sitelerinin erişimi için farklı kulvarlar oluştu. Sitenizin mobil uyumlu olmasının önemi de bu durumdan sonra arttı.

Ziyaretçilerin ortalama %70’i  gibi yüksek bir kesimi Web sitelerini mobil üzerinden inceler. Dolayısıyla ziyaretlilerin bilgiye ulaşım sürelerini minimumda tutmak için sitenizin mobil uyumlu olması önem arz eder.

2. SEO Anahtar Kelime ve Rekabet Analizi

Arama motoru optimizasyonu analizi içerisinde olmazsa olmazımız anahtar kelimedir. Bu durumda ne istediğiniz, hedef kitlenizin ve pazarınızın kim olduğu çok önemli olduğu için mutlaka iyi analiz edilmeli ve incelenmelidir. Önemli kıstaslardan biri de insanların sizi nasıl araştırıp bulduğudur.

Kelimeler Nasıl Belirlenir ?

Hedef kitlenize en uygun anahtar kelimeleri seçerken, anahtar kelime zorluğu ve anahtar kelimenin aldığı trafik sizin için yönlendirici faktörler olacaktır. Anahtar kelime hacmi, belirlediğiniz anahtar kelimenin ayda kaç kez aratıldığını gösterir. Anahtar kelime zorluğu ise o anahtar kelimede ki rakiplerinizin ne kadar zorlayıcı olduğunu, sizin ön plana çıkarılmanızın zorluğunu gösteren puandır. Burada uygun olanı ne en düşük, ne de en yükseğe oynamaktır. Başlangıç aşamasında orta düzey puanı olan anahtar kelimeleri seçebilirsiniz.

3. Site İçi SEO Analizi

Teknik konularımızı, rakiplerimizi ve anahtar kelimelerimizi değerlendirdik ve sorunlarımızı çözüme ulaştırıp web sitemizi bu konularda düzelttikten sonra site içi gereksinimler incelenir.

• Sitemizin belirlenmiş anahtar kelimelerde üst seviyeye çıkması için anahtar kelime yoğunluğu kontrol edilir.

• Site başlıklarımızın SEO’ya uygun olarak H etiketleri incelenir.

• İçeriklerimizin tamamen özgün olması çok ama çok önemlidir.

• URL yapısı artık çok önem arz etmese bile yine de temiz tutup içerisinde tire (-) yer alması ya da anahtar kelimenin çok yoğun olduğu bir url seçilmemesi gerekir.

• Site içerisinde yer alan bağlantıların incelenmesi. Dofallow ya da nofallow olması, içeriklerinizde link çıkışı yapılması da önemli bir faktördür.

• Görsellerin anahtar kelimelere uygun isimlendirilmiş, boyutlarının sayfaya uygun ve ağır olup olmadığı incelenir.

• Sayfa içerisinde 404 veren yani, boş ve hata veren sayfalarınızın olmaması gerekir.

• İçeriklerinizin ve makalelerin SEO uyumlu olması ve yoğun ve gereksiz anahtar kelime kullanımı olmaması gerekir.

4. Sayfa Dışı SEO Analizi

Edindiğiniz veriler doğrultusunda sitenizi iyileştirme stratejilerini oluşturup, düzenlediniz. Her şey burada bitmiyor. Siz sitenizin güvenilir olduğunu biliyorsunuz ama ziyaretçileriniz ve arama motorları bunu bilmiyor.

Peki bunu nasıl ispatlarsınız ?

Çeşitli sitelerden sizin sitenize yönlendirme yapmak yani link çıkışı yapılması gerekir. (Backlink) Lakin bu her site için gerekli değildir. Kötü imajı olan sitelerin, sizin sitenize bağlantı vermesi sitenize yararından çok zararı olacaktır. Yani sitenize bağlantılı olan her siteyi ayrıntılı bir şekilde kontrol etmeli, kötü imaj yaratacak her siteyi Google Search Console üzerinden kaldırmanız gerekir.

Anlayacağınız üzere sayfa  dışı SEO analizinin temeli güvene dayanmaktadır. Bundan dolayı black hat  SEO’dan olabildiğinizce uzak durmanız gerekir.

SEO Analizi Raporu

SEO analizi raporu asla tek düze gitmez. Bir kere SEO analizi yapıp bir daha analiz yapmamak diye bir şey ne yazık ki söz konusu olamaz. Mutlaka ayda 1 kez sitenizin ne durumda olduğunu, anahtar kelimelerde nasıl gelişmeler kaydedildiğini, sitenizin nereden gelip, nereye gittiğini, geçmişteki hatalarınızı, gelecekteki stretejilerinizi görmek ve elde ettiğiniz verileri ince ince işlemeniz gerekir.

Google
Ssl Sertifikası Nedir? Ne İşe Yarar?

Ssl Sertifikası Nedir? Ne İşe Yarar?

Ssl Sertifikası Nedir? Ne İşe Yarar?
 
Teknoloji gelişmeye başladıktan sonra internet ve internet siteleri hayatımızda daha fazla yer edinmeye başlamıştır. Web sitelerindeki uygulama ile işlemler farklılaştıkça, meydana gelen veri trafiğini daha güvenli hale getirmek için SSL sertifikası zorunluluk haline gelmiştir. Birtakım süreçleri gerçekleştirdikten ve bu sertifikaya sahip olduktan sonra bu yeniliği web sitenize entegre edebiliyorsunuz.
 
SSL Sertifikası
 
Site adreslerinin doğru olup olmadığını kontrol eden SSL sertifikası ne işe yarar ve nasıl kurulur? Herhangi iki nokta arasında bulunan veri iletişimini şifreli olan kanal üzerinden yaparak daha güvenli iletilmesini sağlayan ürüne SSL yani Güvenli Katman sertifikası denir. SSL sertifikası kullanmakta olan herhangi bir sunucuya gönderilen bilgilerin, şifreli olarak kullanılmasını sağlayan SSL, bu şifreleme ile verilere yalnızca şifreyi doğru girerek ulaşmayı sağlamaktadır.
 
İnternet aracılığı ile ticari faaliyetler yürütüldüğü zaman çevrimiçi hizmet veren kurum bilgilerini belirleyen SSL, elektronik bir şifre görevi üstlenir. Bu sayede internet kullanıcıları, web sunucusuna gizli olan bilgileri göndermek istediği zaman bu sertifika devreye girerek güvenli bir bağlantı kurulmasını sağlar.
 
1996 yılında bu güvenlik protokolünün 3.0 versiyonu çıkarılmış ve bütün internet tarayıcılarının desteklemiş olduğu standart bir güvenlik yöntemi haline gelmiştir. Bu sayede uygulama alanı da çok geniş olmuştur.
 
SSL yöntemi ile gönderilen herhangi bir bilgi, yalnızca doğru adreste deşifre edilebilir. Bilgi öncelikle şifrelenir ve gönderildikten sonra doğru kullanıcı tarafından bu bilgiye erişim sağlanabilir. Sonrasında hem gönderen hem de alan tarafta doğrulama işlemi yapılarak bilginin gizliliği en iyi şekilde korunur. Bu kadar kapsamlı olan SSL sertifikası ne işe yarar konusu ile ilgili aşağıda net bilgiler verilmiştir. SSL güvenlik yöntemini kullanmadan önce bu bilgileri inceleyerek bu yöntemin ne kadar faydalı olduğunu anlayabilirsiniz.
 
SSL Sertifikasının Yararları
 
Web sunucusu ve siteyi ziyaret eden kişiler ile web tarayıcısı arasında kriptolanan iletişimi sağlayan SSL, özel ve gizli olan bütün bilgilerin siber saldırılardan korunmasını ve güvenli bir şekilde karşı tarafa iletilmesini sağlar. Bu aşamada bilgiyi gönderen ile bilgiyi alan kişilerin doğru olduğunu da garanti eder.
 
Dokümanların arşiv edilmesini kolaylaştıran SSL, iletilmiş olan tüm bilgilerin tarih ile zamanını doğrulamaktadır. SSL sertifikası üzerinde sertifika sahibinin adı, sertifikanın ne zaman sona ereceği ve sertifika numarası gibi bilgiler yer alır.
Google
Twitter İle Web Sitesi Trafiği Nasıl Artırılır?

Twitter İle Web Sitesi Trafiği Nasıl Artırılır?

Markaların tüketicilerle daha hızlı ve etkili bir şekilde etkileşime girmek amacıyla kullandığı Twitter’da birkaç basit taktik kullanarak doğru hedef kitleye ulaşabilir ve web sitenize önemli ölçüde trafik sağlayabilirsiniz.  Twitter üzerinden web sitesi trafiği artırma konusu araştırıldığında, uzmanların bu platformdan maksimum düzeyde faydalanmak için birçok önerisine ulaşılabiliyor. Ancak blog yazarlarına bakıldığında, bloglarına trafik sağlamak için daha farklı stratejiler izlediklerini görüyoruz. Blog yazarlarının bu davranışları, Twitter pazarlamasında oldukça sık kullandığımız 2 popüler miti ortadan kaldırıyor;

İlgili kişileri takip etmek: Birçok popüler blog yazarına bakıldığında takipçilerinin çok fazla olmasına rağmen çok az kişiyi takip ettikleri görülüyor. Takip edenleri takip etmenin ya da takip edilenlerin takip edeceği tezinin işe yaramaması nedeniyle blog yazarları işleri ile ilgili bile olsa herkesi takip etmiyor. Twitter takipçi sayısını artırmak: Basit bir araştırma ile çok fazla takipçiye sahip olmanın da çok etkili olmadığı gözlemlenebilir.

Örneğin; FollowerWonk Twitter analiz aracı ile “Sosyal Medya Uzmanı” başlığını aratın, karşınıza takipçi sayısına göre sıralanmış bir liste çıkacaktır. Bu listede yer alan kişilerden Bit.ly linki ile paylaşım yapanların kaç kişiye ulaştığını linkin sonuna + işareti ekleyerek görebilirsiniz.Yapılan bu araştırmalar takipçi sayısının web sitesi trafiğine çok fazla fayda sağlamadığını gösteriyor.

Twitter pazarlaması ile web sitesi trafiğini artırmak için kullanabileceğiniz taktikleri ise şu şekilde sıralayabiliriz:

1. Hızla yayılacak içerikler yazmak  Şunu anlamak önemlidir; içerikler kullanıcı tarafından değil, takipçileri ve başka kullanıcılar tarafından paylaşıldığında web sitesi trafiği artar.  İlgi çekici içerikler viral bir döngüyle yayılır:

İlk okuyucular onları kendi takipçileri için tweetlerler;

İlk okuyucuların takipçileri de kendi takipçileri için tweetlerler;

İlk okuyucunun takipçilerinin takipçileri… şeklinde devam eden bir akıştan bahsedilebilir.  Önemli olan hızla yayılabilecek bir içerik yazmaktır. Bunun için birçok strateji kullanılabilir. Aynı şekilde etkileşim sağlayan bir kullanıcının yaptığına benzer işler çıkarmak bu konuda başlangıç olabilir.  Belirlediğiniz anahtar kelimeleri sosyal medyada paylaşım sayısına göre sıralayan Buzzsumo aracından faydalanarak sosyal medyada hangi konuların viral olarak yayıldığını görebilir ve bu metinlerden ilham alabilirsiniz. Ayrıca metinler için özel görseller araştırmaya ve oluşturmaya zaman ayırmanız da gerekmektedir.

2. “Tweetlenebilir alıntılar” oluşturmak  Ünlü kişilerden yapılan zekice alıntılar herkesin hoşuna gider. Bir alıntıyla birlikte kullanılan sade bir imaj, eğer metin içerikleriyle ilişkili ise metnin tweetlenme sayısı da artacaktır.  Tweetlenebilir alıntılar bulmak için ücretsiz bir hizmet olan ClickToTweet ve aynı isimdeki WordPress eklentisi kullanılabilir.

3. Etkili kullanıcılarla iletişim kurmak  İçeriğin yayılması için takipçi kitlesi çok olan birkaç kişinin içeriği paylaşmasını sağlamak etkili bir yöntemdir. Bu aşamada nüfuz sahibi kişilere önerilerinin olup olmadığı sorulabilir, onların içeriklerine link verilebilir ya da onların ürünleri kullanılıp, bu deneyim paylaşılabilir.  Twitter ile web sitesi trafiğinizi artırmak için paylaşılmaya değer bir içerik hazırlamanız, çok fazla takipçiye ulaşmaya çalışmaktan daha etkili bir yöntemdir.

Google
Google Harita Kaydı Neden Önemlidir?

Google Harita Kaydı Neden Önemlidir?

Google’da son 5 yıldır etkin olarak kullanılan Google maps yani harita servisi, hayatımıza birçok kolaylığı da beraberinde getirdi. Bu kolaylıkların başında istediğimiz firmaların adreslerine Google harita servisi ile hemen ulaşabilmemiz gelmektedir. Diğer faydalı özelliği ise Google’da firma araması yaptığımızda, bize aradığımız firmanın adres, telefon, web sitesi gibi künye bilgilerini web sitesine girmeden, arama ekranının sağ tarafında göstermesidir. Ancak tüm firmalar bu harita servisine kayıtlı değil ve bazen servis yanlış sonuçlarda verebiliyor.

Eğer doğru bir harita kayıt yaparsanız sektörünüzle ilgili işletmenizin bulunduğu çevrede, Google sizin haritanızı sektörünüzle ilgili arama yapan kişilere gösterecektir. Ancak sürekli takip edip güncelleme yapamayacak durumdaysanız veya rakiplerinizin üzerinde yer almak isterseniz bu konuda bizden profesyonel destek almanızda yarar vardır. Çünkü inka tescil internet hizmetleri olarak, işletmenizi Google haritalarda yer almasını sağlamakla kalmıyoruz, rakiplerinizin üzerinde yer almanız için sürekli olarak güncellemeler yapıyoruz.

Google
Robots.txt Nedir ve Nasıl Oluşturulur?

Robots.txt Nedir ve Nasıl Oluşturulur?

Robot.txt kısa anlamı ile bir dosya türüdür. Bu dosya şekli farklı birçok arama motorlarının sitenizde erişmemesi gereken yerleri göstermesi adına sitelere yerleştirilmiş olan bir kök dizin dosyasıdır. Çok da büyük olmayan bir komut kısmına sahip olan ‘robotları engelleme standardı’ olarak Türkçe tabir ile bilinen bir standart kullanmaktadır. Sistem bu komutlar ile çalışmaktadır.

 

Her hangi bir siteye erişim noktasında masaüstü ya da mobil tarayıcıya göre değişikliğe uğrayarak hangi bölümlerin saklanması gerektiğini gösterir. Site sahipleri bazı zamanlar sitenin bazı bölümlerine arama motorlarının erişimlerini istemezler. Bilindiği üzere tüm arama motorları sitelere belli botlar ile giriş yaparak sitelerin içeriğine algoritmik bir yazılım eşliğinde kontrolünü yapar ve bu sayede sitenin arama motoruna eklenmesi ile birlikte aynı zamanda kaçıncı sırada çıkması gerektiğinin tahlilini yapar. Bilindiği gibi SEO bazında, yani en fazla insana ulaşmak noktasında bu arama motorları botlarının siteler için büyük bir önemi vardır.

Bu dosyayı oluşturmak gayet kolay bir işlemdir ancak daha önce de dediğimiz gibi dosya mutlaka ama mutlaka doğru oluşturulmalıdır.

Robot.txt Dosyası Nasıl Oluşturulur?

· Öncelikle bilgisayar üzerinden herhangi bir metin düzenleyici ya da not defteri açıp adını robots.txt yapın. Sonrasında ise dosya içerisine gerekli komutları kaydedip sitenizin kök dizinine yükleyerek işlemi sonlandırın.

· Ek olarak; dosyanın UTF-8 karakter kodlamasına uygun bir şekilde hazırlanmış olması ve site URL’siyle aynı formatta olması gereklidir.

· WordPress altyapılı bir siteniz varsa yukarıdaki işlemi yapabileceğiniz gibi robots.txt rewrite ve benzeri robots.txt eklentileri yardımı ile de dosyanızı oluşturabilirsiniz.

Dosyanızı kaydettikten sonra www.sitenizinadresi.uzantı.com/robots.txt şeklinde aratınca 404 almıyor ve böyle bir sayfa ile karşılaşıyorsanız ya da Google robots.txt test aracından izin verildi yanıtını alıyorsanız robots.txt dosyanızı oluşturma işleminiz tamamlanmış demektir.

 

Robots.txt Komutları ve Anlamları

· User-agent: Bu komut sitenize hangi arama motoru botunun gelip hangisinin gelemeyeceğini belirtmenizi sağlar. Eğer yapım ve bakım aşamasında değilseniz sitenizi botlara kapatmamanızı öneririz. Eğer sitenizi arama motorlarının taramasını istemiyorsanız bu komutu dizin engelleme komutu olan disallow ile aşağıdaki gibi oluşturabilirsiniz.

user-agent: *

disallow: /

Tüm arama motorlarının botlarına izin vermek için ise, user-agent: * komutunu tek başına kullanmalısınız.

· Allow : Bu komut sitenizde hangi sayfaların dizine eklenmesini istediğinizi belirtmenizi sağlar.

 

user-agent: 

*allow: /

Bu komutlar sitenizin tüm Google botlarına indexlenmek için açık olduğunu gösterir. Ancak admin bilgilerimizin gizli olması gerektiğinden bu komut pek de kullanılmaz.

· Disallow : Bu komut ise sitenizdeki hangi sayfaların dizine eklenmesini istemediğinizi belirtmenizi sağlar.

Örneğin:

user-agent: *

disallow: /seo/

Bu komutlar kullanıldığında www.siteadresiniz.com/seo URL’indeki seo dizini ve buna bağlı hiç bir sayfa dizine eklenemez.

user-agent: *

disallow: /seo/site-ici-seo/

Bu komutlar kullanıldığında ise seo dizini ve buna bağlı URL’ler dizine eklenir ancak site içi seo dizine eklenemez.

· Crawl-delay : Sıklıkla sunucu hatası yaşayan ya da ziyaretçi trafiği yüksek olduğu için geçici süreli hizmet kesintisi olan sitelerin daha çok kullandığı bu komut botların site tarama süresini belirtmenizi sağlar.

Örneğin: 

user-agent: * (burada özellikle bot türünü belirtebilirsiniz)

crawl-delay: 1

Bunların dışında site haritanızı da;

user-agent: *

Sitemap: www.siteadresiniz.com/sitemap.xml

Komutu ile belirtebilirsiniz.

Tüm bunların dışında indexlenmesini istemediğiniz tekil sayfaları da meta tag bölümünde

<meta name=”robots” content=”noindex” />

Komutunu ekleyip o sayfanın indexlenmesini engelleyebilirsiniz.

Google

Dijital dünyamıza siz de katılmak ister misiniz?